Monday, March 5, 2012

MTQ ZON KDSR 2 HULU TERENGGANU : SK SERI BERANG JOHAN TILAWAH QURAN DAN JOHAN BERCERITA

Kontinjen Koakademik Pendidikan Islam SK Seri Berang
ke MTQ KDSR 2.

KUALA BERANG (5 MAC 2012) : SK Seri Berang muncul Johan Tilawah al-Quran (Perempuan) , Johan Bercerita Kisah al-Quran (Lelaki), Naib Johan Bercerita (Perempuan) dan Tempat Ke-3 Hafazan Quran (Lelaki) selepas menyertai Majlis Tilawah al-Quran (MTQ) Sekolah-sekolah Rendah zon KDSR 2,  petang semalam bertempat di SK Seri Buloh, Kuala Berang.



Johan Tilawah al-Quran (Perempuan) MTQ KDSR 2
Adik Che Ku Nur Umairah binti Che Ku Mohd Mazuki
(Tahun 5 al-Bukhari)

Johan Bercerita Kisah al-Quran (Kategori Murid Lelaki)
Adik Abdul Muin bin Japar
(Tahun 5 al-Bukhari)
Naib Johan Bercerita Kisah al-Quran (Kategori Murid Perempuan)
Adik Nur Nadia Adlena binti Tengah
(Tahun 5 al-Bukhari)
Pemenang Tempat Ke-3 Hafazan (Kategori Murid Lelaki) MTQ KDSR 2
Adik Mohd Haiqal bin Hamdan
(Tahun 4 al-Bukhari)

Kemenangan Kontinjen sekolah diraikan di Majlis Penutup dan Penyampaian Hadiah yang disempurnakan oleh Ustaz Idris Sulong, Penyelia Kanan Pendidikan Islam, Pejabat Pelajaran Daerah (PPD) Hulu Terengganu. Turut hadir ke majlis adalah Penyelia Pendidikan Islam PPD Hulu Terengganu, Us. Ahmad Tajuddin Mahmood dan Guru Besar SK Seri Buloh, Pn. Zaida Awang.

Para Pemenang Pertandingan Tilawah, Hafazan dan Bercerita Kisah al-Quran
MTQ KDSR 2 bergambar kenangan dengan Pegawai-pegawai Unit Pendidikan Islam
PPD Hulu Terengganu dan Guru Besar SK Seri Buloh.
Guru-guru pengiring dan para peserta MTQ ketika di Majlis Penutup.

Program bertemakan AL-QURAN PENJANA TRANSFORMASI UMMAH adalah berbentuk Koakademik Pendidikan Islam akan mengetengahkan bakat qari/qariah al-Quran, hafazan surah terpilih dan Bercerita Kisah-kisah al-Quran.

Kemenangan Kontinjen Koakademik Pendidikan Islam SK Seri Berang di tempat pertama dan kedua telah melayakkan diri ke MTQ Peringkat Daerah Hulu Terengganu, April depan.


Syabas dan tahniah diucapkan di atas kejayaan tersebut.

arms/berita...


No comments:

Post a Comment