Tuesday, March 29, 2011

HULURKAN TANGAN, RINGANKAN BEBAN

KUALA BERANG (29 Mac 2011) : Seramai 5 orang murid miskin dan yatim dari sekolah ini terpilih untuk menerima bantuan persekolahan 2011 anjuran Yayasan Taqwa, Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan. Mereka menerima bantuan berkenaan di majlis yang dilangsungkan di Dewan Besar SK Seri Berang, 3 petang tadi.

Majlis yang dirasmikan oleh Pengerusi Pusat Pungutan Zakat, Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan (MAIWP), Dato' Hj. Mustafa Abdul Rahman yang juga Ahli Lembaga Pemegang Amanah Yayasan Taqwa. Yayasan Taqwa adalah salah satu agensi di bawah MAIWP.

Turut hadir Timbalan Pegawai Pelajaran Daerah Hulu Terengganu, Mohd Khalid Mustafa yang mewakili Ahli Parlimen Hulu Terengganu, Hj. Mohd Noor Othman. Majlis tersebut bertujuan menyalurkan bantuan persekolahan anak-anak miskin dan yatim dari DUN Kuala Berang dan DUN Ajil, Parlimen Hulu Terengganu.

Mohd Khalid ketika menyampaikan ucapan aluan berkata, beliau amat mengalu-alukan pemberian bantuan seumpama ini bagi melancarkan proses pembelajaran anak-anak miskin dan yatim di kawasan ini.

ARMS/berita...

No comments:

Post a Comment